Przejdź do treści

Otwarcie oczyszczalni ścieków w gminie Nowy Kawęczyn

W dniu 21 lipca 2011 r. odbyło się uroczyste otwarcie oczyszczalni ścieków na terenie Kwiaciarskiego Zakładu Doświadczalnego Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa NOWY DWÓR Sp. z o.o., której budowę zrealizowano w ramach zadania „Uporządkowanie gospodarki ściekowej poprzez przebudowę oczyszczalni ścieków z punktem zlewnym, wraz z budową sieci kanalizacyjnej we wsiach Nowy Dwór i Nowy Dwór - Parcela w gminie Nowy Kawęczyn”.
W dniu 21 lipca 2011 r. odbyło się uroczyste otwarcie oczyszczalni ścieków na terenie Kwiaciarskiego Zakładu Doświadczalnego Instytutu Sadownictwa i Kwiaciarstwa NOWY DWÓR Sp. z o.o., której budowę zrealizowano w ramach zadania ?Uporządkowanie gospodarki ściekowej poprzez przebudowę oczyszczalni ścieków z punktem zlewnym, wraz z budową sieci kanalizacyjnej we wsiach Nowy Dwór i Nowy Dwór - Parcela w gminie Nowy Kawęczyn?.

Na zaproszenie Wójta Gminy Nowy Kawęczyn Włodzimierza Cioka i Przewodniczącej Rady Gminy Małgorzaty Meszka w uroczystości udział wzięli przedstawiciele instytucji biorących udział w finansowaniu i realizacji projektu, w tym Dyrektor Departamentu Funduszu Rozwoju Obszarów Wiejskich w Urzędzie Marszałkowskim Pani Maria Kaczorowska, wykonawca inwestycji firma ?FAMBUD ? Jerzy Pietrzak? Sp. z o.o. Nie zabrakło również przedstawicieli Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi Pani Agnieszki Podstolskiej i Pani Joanny Budzińskiej. Uroczystość uświetniła swoją obecnością poseł na Sejm RP Pani Dorota Rutkowska. Projekt oczyszczalni powstał dzięki staraniom władz gminy o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 ? 2013, z którego otrzymał kwotę 2.000.000,00 złotych. Dofinansowanie ze środków z WFOŚiGW w Łodzi to kwota dotacji 413.694,00 złotych.
Prace nad inwestycją trwały od 1 lipca 2010 r. Uporządkowanie infrastruktury technicznej w zakresie gospodarki ściekowej w gminie Nowy Kawęczyn wpłynie bezpośrednio na poprawę jakości życia jej mieszkańców. Przebudowa i zwiększenie wydajności oczyszczalni ścieków umożliwi podłączenie sieci kanalizacyjnej wsi Nowy Dwór oraz dalszą rozbudowę w miejscowościach: Stara Rawa, Kolonia Starorawska, Nowy Kawęczyn, Kaczorów i Franciszkany ? natomiast punkt zlewny będzie służył tej części społeczności, która nie posiada dostępu do sieci kanalizacyjnej. Program uroczystości obfitował w okolicznościowe przemówienia i wyrazy uznania dla działań władz gminy. Poseł Rutkowska podsumowała, że sukces przedsięwzięcia jest efektem wzorowego partnerstwa Gminy z Urzędem Marszałkowskim i WFOŚiGW w Łodzi.



Oczyszczalnia ścieków


Uroczyste otwarcie.


Uroczyste przecięcie wstęgi


Drzewostan z zabytkowym bluszczem.


Zbiornik oczyszczalni ścieków.

Biuro WFOŚiGW w Łodzi zamknięte dla Klientów od 16.03.2020 r. do odwołania

Biuro WFOŚiGW w Łodzi zamknięte dla Klientów od 16.03.2020 r. do odwołania

Biuro WFOŚiGW w Łodzi zamknięte dla Klientów od 16.03.2020 r. do odwołania

Informujemy, że ze względu na zaistniałą sytuację epidemiologiczną w Polsce, a przede wszystkim w trosce o wspólne bezpieczeństwo zdrowotne, podjęto decyzję o wstrzymaniu bezpośrednich spotkań i konsultacji w siedzibie WFOŚiGW w Łodzi. Od 16 marca br. do odwołania dokumenty można składać do skrzynki podawczej znajdującej się przed budynkiem Funduszu przy ul. Dubois 118, 93-465 Łódź, tradycyjną drogą pocztową lub za pośrednictwem EPUAP. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego i mailowego z naszymi pracownikami, którzy są gotowi udzielić odpowiedzi na wszystkie Państwa pytania związane z realizowanymi przez Fundusz programami i przekazać pełną informację na temat realizowanych wniosków. Wykaz telefonów i adresów mailowych znajdziecie Państwo klikając poniżej umieszczony napis - "Zobacz więcej informacji". 

Zobacz więcej informacji

Ta strona korzysta z ciasteczek zgodnie z naszą polityką prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się z jej postanowieniami.